Policy för returer och återbetalning

1. Allmän Policy

Vår återbetalningspolicy gäller 30 dagar från det datum du mottar din produkt. Om det har gått mer än 30 dagar sedan mottagandet, kan vi tyvärr inte erbjuda dig en återbetalning eller utbyte.

2. Villkor för retur & utbyte
Om du önskar returnera eller byta en produkt, observera att returfraktkostnaden betalas av kunden vid returer, medan byte är kostnadsfritt. Vi förstår att omständigheter kan variera, och vi är här för att underlätta hela processen för dig. För att göra det enklare och mer kostnadseffektivt kan vi hjälpa till att skapa returetiketter.

Du kan enkelt hantera dina returer och byten direkt genom vår portal: Returportal. Om du behöver ytterligare hjälp eller vill diskutera de bästa alternativen för din retur, är du välkommen att kontakta oss på info@cloudflops.se.

Returadress:
Elevate Digital Media AB
Fagerstagatan 58
163 53 Spånga

3. Återbetalning

Vi erbjuder fullständig återbetalning under följande villkor:

  • Produkten returneras inom 30 dagar efter leverans
  • Produkten är i originalskick
  • Alla delar, inklusive originalförpackning, finns med i returen.

Vänligen notera att en återbetalning kan vägras eller bli partiell under följande omständigheter:

  • Produkten är inte i originalskick, är skadad, eller saknar delar av skäl som inte beror på oss.
  • Produkten returneras mer än 30 dagar efter leverans.

För att inleda en återbetalningsprocess, vänligen kontakta oss på info@cloudflops.se.

4. Behandling av återbetalning

När vi har mottagit och inspekterat den returnerade produkten kommer vi att skicka ett e-postmeddelande för att meddela dig. Vi kommer också att informera dig om godkännandet eller avvisandet av din återbetalning. Om din återbetalning godkänns, kommer den att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att appliceras på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom en viss tidsperiod.

5. Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har mottagit en återbetalning än, först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt postas. Nästa steg är att kontakta din bank. Det finns ofta en viss behandlingstid innan en återbetalning postas. Om du har genomgått alla dessa steg och fortfarande inte har mottagit din återbetalning, vänligen kontakta oss på info@cloudflops.se.

6. Ersättning

Vi ersätter endast produkter om de är defekta eller skadade vid mottagandet. Om du behöver byta ut den mot samma vara, skicka ett mail till info@cloudflops.se.

7. Leverans

Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt att dras från din återbetalning.

8. Outhämtade paket

Paket som levereras till en kund men som inte har hämtats ut kommer att hanteras som outhämtade paket. Endast partiell (50%) återbetalning gäller för beställningar med outhämtade paket. 

Om du skickar en beställning över 750 SEK, bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. 

Senast Upptaderat: 19 Juni 2024